God jul 2009

hmm hur ska ja få ner allt som hänt..
Det hela började med att vi sprang omkring i täby och åkersberga centrum dagarna innan jul för att handla allt som man ska ha!
Kvällen innan jul.. åkte jag och liam hem till mamma Å jocke för en uppesittarkväll (bingolotto)
Johnny,Jocke,Ania, Mamma, Jag , Liam & sarah



Rullade hemmagjorda köttbullar.. blev ca 200 stycken.. såå himla fiina och goda!
  
Sen körde snälla sarah hem oss så att vi kunde vakna upp hemma tillsammans med Liam (hans första jul.)
PÅ julafatons morgon gick vi upp och
åt tomte gröt med kanel & socker..
sen va de bara å göra sig fiin för mamma skulle komma och hämta mig så jag kunde åka upp tidigare och hjälpa mamma med det sista..

Som vanligt blev det kalle och peppisar med möggelost som e såå gott. =9
Sen kom Rickard, Liam, Karin, Bert och Martin..

Vi hade en sjukt mysig kväll.. med god mat och trevligt sällskap.
Lekte Julklapps leken.. Rickard vann den första klappen å dum som han va så tog han ju så klart den största.. med den fula tavlan i som ja visste.. å hade sagt till honom att inte ta, men det hade han glömt bort. (oj vi glömde den hos mamma, synd.. ää hon kan få den hahahah )

Jag vann tyvärr inget men jag fick dassboken av mamma som hon hade vunnit.

Jag och Rickard fick en video kamera av mamma & Jocke TACK SÅ MYCKET =)
Vi fick även present kort av rickards föräldrar, jag på gina, och rickard fick på synsam så han kan köpa sig ett par nya brillor =)
Present kort på ikea av mormor och sten sååå himla perfekt.
Av ania fick vi en första hjälpen väska -alltid bra att ha =)
Av älsklingen fick ja min pyjamas som jag velat ha läääänge =) <3
Liam fick en jätte fiin skjorta och ett par jens av moster sarah och johnny.
Ett par kids lurar av oss mig och rickard.
och en masssa andra saker.




Liam ser inte så nöjd ut i sin tomte luva, men det gör Albin hahah hahah



Söt gubbe =)


Igår var det juldagen och då va vi barn fria. moster sarah och moster ania och mormor å morfar å Johnny va barnvakt så jag och Rickard kunde slå klackarna i taket.

Sofia Och Arvidsson kom över på middag.. och sen kom maria. vi tog en taxi in till stan åååååå
ÄNTLIGEN  gick vi på GOLDEN HITS! som jag har längtat.. hade skit kul.. sen åkte vi vidare till patricia.. himla kul tills jag blev utkastad.. hatar vissa vakter ibland jag stod bara å pratatde med sofia efter att ha letat efter henne typ hela kvällen, då knackar en vakt mig på axeln å säger du de e nog dax för dig att gå hem.. VA?
japp så där stod man sen ute i snöstormen å väntade på att resten av folket skulle komma ut.
men annars var det en super trevlig kväll..
Idag har man inte mått så bra, men jag och Liam å rickard gick till berga pizzeria å åt middag å sen gick vi hem så det vart lite bättre..




Tack å hej leverpastej =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0