Bebis koll...

Jag skrev i förra inlägget att jag hade gått 86 dagar och att det då skulle vara 280 dagar kvar av graviditeten, men NEJ fel av mig man går ju ca 280 dagar sammanlagt.. så då blev de ju fel.

Nu e jag iaf inne på dag 92 av 280 dagar vilket blir hmm ska vi se här om jag kan räkna ut... 188 dagar.. puh..

Jag har gått 13 fulla veckor och går idag in i vecka 14.   (v13+0)

Graviditetsmånad 4

Vecka 14
Kroppen:
Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin.

Är det någon som vet vad man ska göra när man mår såå jävla illa så man bara vill kräkas men det går inte!?

Nää nu måste ja diska å städa lite flickorna kommer hit ikväll å kollar på DP

Puss å hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0