Vecka 39+3

Tiden går fort när man har roligt, eller när man inser att man inte kan sitta vid datorn som man gjorde förut, innan man fick barn.. hehehe

från att ha suttit här och skrivit en massa i bloggen under hela graviditeten.. tills nu!

Nu är LIAM 5 veckor och 5 dagar gammal. (Tiden går fort)

******************************************************************************

Tänkte jag skulle dra historien om när lilla Liam kom till världen!

Tisdagen den 29/ september åkte jag in till stan för att äta lunch med mamma och min moster Joanna.
Allt var som vanligt.. går och handlar lite å mobilen plingar (sms).. de e Tove "Mitt vatten har gått"
Ringer upp henne och förklarar med ett skämt - du får ju inte föda barn före mig!
Kommer tillbaka till mammas jobb går på toa å inser att det är något som inte stämmer här.. har jag kissat på mig eller är det vattnet som gått? men det va inte så mkt jag hade ju tänkt mig en hel flod med vatten..
googlar ordet fostervatten.. - hur luktar fostervatten? SVAR: SPERMA!

Möter upp Rickard vid bussen & åker hem tillsammans.. kommer hem berättar för Rickard att ja typ kissa på mig idag.  sitter en stund på facebook, å snackar med tove som fortfarande är hemma...
Tillslut ringer jag in till förlossningen och berättar om vad som hänt... hon tycker att jag ska komma in så de får undersöka mig.. Rickard drar i sig ett par korvar å vi packar ihåp oss å åker in till BB då är klockan 19.00

Kommer in till bb och får ett rum, en sköterska kommer in och frågar hur vi mår.. sen sitter vi där å bara väntar på att en läkare ska komma in och undersöka.. jag var sååå hungrig den kvällen.. å trodde ju absolut inte att det skulle vara nått.. så rickard lovade mig att vi skulle åka förbi mc donalds på vägen hem.. men det blev inget mc donalds.. vi fick stanna, för det var fostervatten som hade läckt.. (i ca 2 veckor) tur att ja tog tag i det!


Vi fick vara kvar i de rummet och sova kvar.. jag fick nån slags gel som skulle sätta igång inför morgondagen..
VARFÖR har ingen sagt att sängarna på BB Förlossningen är STEN HÅRDA! (?)
Det var fan den värsta natten på länge... å rickard låg på en brits.. nedanför mina fötter..
Natten tog evigheter...

Tillslut är det morgon och en barnmorska kommer in kl.06.35
får frukost och drop..

Väntar på att läkaren ska komma in och undersöka.. väntar å väntar.. Till slut kommer doktorn in på rummet,kl.
09:50 ja trodde det var ett skämt.. det är inte sant, ja dör, doktorn va en MAN en snygg sådan oxå..  eller en good looking !
Han sätter in en såkallad ballong som ska fyllas med vatten för att sen gå söner som om att det skulle vara fostervattnet som går, eftersom jag läckt vatten så länge vet de ej om det går igen.. sätter upp den och väntar hinner typ vänta i två min sen spräcks den å allt vatten kommer ut.. är nu öppen 3 cm.

12:53 går vattnet på riktigt ååååå skit va mycket vatten det var.. det bara kom en massa rickard höll på att skratta ihjäl sig han ba janine du måste ringa på knappen de rinner ju fan ut över å ned på golvet hahahahaha

Christina min bm kommer in och skrattar.. oj vad mkt vatten..

13:06 kallar min bm Christina in en annan bm, som ska undersöka mig och inser att navelsträngen ligger i ansiktet på bebisen.. och att bebisens puls går ned på 60 ´var av att den legat på 160 tidigare..
jag fick lustgas som jag typ hann ta 4 gånger sen va ja helt borta kunde inte prata, nu fattar ja va alla säger, att när man tar lustgas är samma känsla som när man kommer hem från krogen å lägger sig i sängen å allt bara snurrar.. DET VAR VERKLIGEN SÅ...
NU GÅR DET FORT.. från att ha legat i sängen å inte haft jätte ont, bara väntat på att det ska göra SKIT ONT..
Till att man blir ut kastad ur run´mmet i sängen springer med en i korridåren för att åka snabbt in på akut rummet (operationssalen) Å rickard fick inte ens följa med. :(
Kommer in i operationssalen och där inne är det typ 18pers som frågar en massa..
först fick ja dricka nått som smakade som saltvatten.. sen va det en som hällde typ en stor hínk med kallt vatten rakt över min mage sen fick ja lite lustgas.. natti natti

13:25 SNITTA de mig 13:26 kom LIAM UT 13:38 Va ALLT klart...

<3 <3 <3 LIAM MATTIAS BERGGREN <3 <3 <3

13:26 Föddes han
4125 gram
54 cm lång!



Pappa, Mamma & Liam

Mamma & Liam


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Välkommen till världen min älskade son!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0