Vecka 39

Jag är på dag 270 av 280. (96,4%).
Jag är i vecka 39.
Jag har gått 38 fulla veckor och 3 fulla dagar (v38+3).
Jag är i 9:e kalendermånaden.
Jagär i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Jag är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 2 okt 2009 
Jag har 10 dagar kvar till beräknad förlossning.

NU känns det att det är nära.. eftersom att jag ser min mage hela dagarna märker man ju inte om det är någon direkt förändring men igår fick ja höra av flera andra att min mage har sjunkit, ÄNTLIGEN!

Här om dagen fixade vi en liten hörna i vårat sovrum till bebisen med spjälsängen och igår köpte jag en jätte fiin "mobil" som man hänger ovanför sängen.. med en massa småkryp. :)

BB Väskan e packad å klar.. Måste bara hitta batteri laddaren till kameran, så att den är full laddad.. jag blir galen, har typ letat överallt. Ja kanske ska ta och låna nån av nån som vill låna ut, skulle ju va ledsamt om man inte hade tillräkligt med batteri när man ska in å föda, för bilder är ju ett måste!

NU känner man riktiga sparkar, att bebisen inte alls har något utrymme där inne,, och är vaken sent på kvällarna, bebisen ligger mkt på min högra sida och då kan ja ju säga att magen min inte alls e rund, hehehe 

NU har jag även tröttnat på det här, sitta hemma hela dagarna, visst det är jätte skönt att ja kan gå upp när jag vill och gå å lägga mig igen om jag vill men, ja e liksom ingen ensam varg, ja vill ha liv å rörelse omkring mig hela tiden... man kanske ska ta å baka lite idag som man sen kan frysa in å tag fram när alla kommer å hälsar på sen :))




Tio dagar kvar idag!
Tänk er bara 10 dagar, det känns helt otroligt!

Bilden är ifrån vecka 32!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0